|
Scenariusz lekcji wychowania fizycznego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5151 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz lekcji wychowania fizycznego w klasie VIc (grupa dziewcząt) przygotowany pod kątem hospitacji diagnozującej osiągnięcia ucznia. Chciałam, aby lekcja miała charakter lekcji popisowej, w której dziewczęta mogą wykazać się umiejętnościami fizycznymi, precyzją wykonywanych ćwiczeń, ale również umiejętnością obserwacji innych ćwiczących i ich ocenianiem.
Scenariusz lekcji wychowania fizycznego w klasie VIc (grupa dziewcząt) przygotowany pod kątem hospitacji diagnozującej osiągnięcia ucznia.
Temat lekcji: Tworzenie układu gimnastycznego w oparciu o poznane elementy gimnastyczne.
Zagadnienie hospitacyjne:
Uczeń tworzy układ gimnastyczny w oparciu o poznane elementy równoważne. Postawy i motywacje: samokontrola, dokładność w wykonywaniu ćwiczeń Pomoce:ławeczka gimnastyczna, materace Prowawadząca: Elżbieta Sacharuk
Plan oczekiwanych rezultatów ( cele operacyjne)
L. p.
|
Wykaz umiejętności opanowanych przez ucznia
|
Pozycja
|
1. |
Uczeń zna zasady bezpieczeństwa podczas ćwiczeń
|
A1
|
2. |
Uczeń rozumie i używa pojęć z zakresu gimnastyki
|
w trakcie zajęć
|
3. |
Uczeń potrafi wykonać trzy figury gimnastyczne: półszpagat, wagę przodem, siad równoważny
|
A3 , A5 , A6
|
4. |
Uczeń potrafi połączyć poszczególne ćwiczenia w układ gimnastyczny
|
B1
|
5. |
Uczeń potrafi wykonać ćwiczenia synchronicznie w układzie dwójkowym.
|
B1
|
Tok lekcji
|
Nazwa i opis ćwiczeń
|
Metody
|
Czynności organizacyjno-porządkowe
|
Część wstępnaZbiórka,sprawdzenie obecności. Przedstawienie celów lekcji
|
|
Ćwiczenia rozgrzewające
|
Poruszanie się w podskokach 2p – 2l (krok polkowy) po prostej i z obrotami ćwiczenia w pozycji wysokiej:
- krążenie ramion naprzemiennie w przód i w tył
- krążenie ramion oburącz jednocześnie w przód i w tył w podskokach
- krążenie tułowia w p. i l. stronę
- krążenie bioder w p. i l. stronę
- skłony tułowia z pogłębianiem rozkroku : w przód, w p. i l. stronę
- wypady w przód i w bok na prawą i lewą nogę
ćwiczenia w pozycji niskiej
- skłony tułowia w siadzie płotkarskim
- siad równoważny –skulenie NN naprzemienne
- półszpagat
|
- naśladowcza ścisła
|
Ćwiczenia równoważne na ławeczce
Ćwiczenia równoważne na ławeczce
|
Część główna „A” 1. Omówienie bezpieczeństwa i asekuracji podczas wykonywania ćwiczeń 2. Marsz po ławeczce w przód i tył 3. Półszpagat 4. Obroty o180 % w postawie wyprostowanej 5. Siad równoważny 6. Stanie równoważne jednonóż-waga przodem (– noga prosta uniesiona w tył, ramiona w bok)
Część główna „B” 1. Tworzenie dwójkowych układów gimnastycznych z zachowaną synchronizacją ruchów ( - następna para czekająca w kolejce prowadzi obserwację ćwiczących i swoje spostrzeżenia umieszcza w kartotece testu)
|
|
|
Utrudnienia ćwiczeń dla zdolnych uczennic
- zakończenie układu przerzutem bokiem z ławeczki na parkiet
|
-zadaniowa ścisła
|
Podsumowanie lekcji
|
Część końcowa Czynności porządkowe. Marsz ze wspięciem na palce i prawidłowym wdechem i wydechem powietrza. Przypomnienie celów lekcji, ocenienie aktywności uczniów, pożegnanie.
|
|
Załącznik
KARTOTEKA TESTU ( układu gimnastycznego)
Nr zad.
|
Czynności ucznia
|
Kategoria celów
|
Skala punktowa ( prawidłowo wykonanego ćwiczenia)
|
1. |
Uczeń staje w postawie wyjściowej
|
A
|
1
|
2. |
Uczeń wykonuje wagę przodem
|
B
|
2
|
3. |
Uczeń z klęku podpartego jednonóż wykona półszpagat
|
B
|
2
|
4. |
Uczeń wykona siad równoważny
|
C
|
3
|
5. |
Uczeń wykona chód gimnastyczny w przód
|
A
|
1
|
6. |
Uczeń wykona chód gimnastyczny w tył
|
A
|
1
|
7. |
Uczeń wykona półobrót we wspięciu na palce
|
A
|
1
|
8. |
Uczeń wykona zakończenie układu przerzutem bokiem ( zadanie ponadprogramowe)
|
C
|
3
|
9. |
Uczeń wykonuje postawę zasadniczą z ramionami w bok.
|
A
|
1
| Stopnie trudności: A – łatwe B – średnie C – trudne
Maksymalna ilość punktów do zdobycia – 15
KARTOTEKA TESTU ( układu gimnastycznego)
Wykonują: A-......................................................... B-.........................................................
Nr zad.
|
Czynności ucznia
|
Kategoria celów
|
Skala punktowa ( prawidłowo wykonanego ćwiczenia)
|
Układ synchroniczny
|
A
|
B
|
1. |
Uczeń staje w postawie wyjściowej
|
A
|
1
|
|
|
2. |
Uczeń wykonuje wagę przodem
|
B
|
2
|
|
|
3. |
Uczeń z klęku podpartego jednonóż wykona półszpagat
|
B
|
2
|
|
|
4. |
Uczeń wykona siad równoważny
|
C
|
3
|
|
|
5. |
Uczeń wykona chód gimnastyczny w przód
|
A
|
1
|
|
|
6. |
Uczeń wykona chód gimnastyczny w tył
|
A
|
1
|
|
|
7. |
Uczeń wykona półobrót we wspięciu na palce
|
A
|
1
|
|
|
8. |
Uczeń wykona zakończenie układu przerzutem bokiem ( zadanie ponadprogramowe)
|
C
|
3
|
|
|
9. |
Uczeń wykonuje postawę zasadniczą z ramionami w bok.
|
A
|
1
|
|
| Stopnie trudności: Maksymalna ilość punktów do zdobycia - 15 A – łatwe B – średnie C – trudne
Propozycja ocen: 14pkt – 6 ; 11pkt – 5 ; 9pkt – 4 ; 5pkt.- 3
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|